Így maradj fitt karantén idején

Így maradj fitt karantén idején

A testmozgás fontos, az egészséges élet részét képezi, de most, hogy beszorultunk a négy fal közé, kevesebbet vagyunk a szabadban, még nagyobb jelentősége lett, hisz a sporttal erősíthetjük immunrendszerünk, kitisztíthatjuk elménk, oldhatjuk szorongásainkat, és ez a járvány időszakában nagyon is lényeges.
Tóth-Varga Verával, a kecskeméti Wera Gym alapítójával beszélgettünk arról, hogyan sportoljunk karantén idején, lakásban, akár több gyerekkel is összezárva.
Vera szerint érdemes olyan mozgásformát választanunk, amiben egyrészt már jártasak vagyunk, másrészt otthonunkban is biztonságosan el tudjuk végezni. Így aki eddig pilates órákra járt, ne most csapjon bele egy brutál crossfit edzésbe, mert sérülés is lehet a vége.
„Én előnyben részesítem a köredzéseket, mert ezeket otthon is szuperül meg tudjuk csinálni, nagyobb eszközigény nélkül. Ez a fajta edzés remekül fejleszti az állóképességet, okosan vegyíti azokat a feladatokat, amelyek segítik a testzsír csökkenést, javítják az izmok oxigénellátását, felpörgetik az anyagcserét, és elősegítik az izomfejlesztést” – mondta Vera.
Az otthonlétben képes az ember ellustulni, nehezebben áll fel a kanapéról, mint mikor például csoportos órákra jár, ahol az edzőtársak, vagy az edző miatt még egy fárasztó nap végén is erőt vesz magán és lemegy a terembe. Verának erre is vannak tippjei.
„Tudom, hogy sokan félve és furcsán érzik magukat, hogy otthon kellene nekiszaladni egy edzésnek, ráadásul sokszor egyedül. Én azt javaslom, ha van a családban még valaki, akivel tudunk mozogni, vonjuk be őt is. Vagy ha már a digitális világ csodáit éljük, élő videóban csináljuk meg az edzést egy barátunkkal, ismerősünkkel, és így máris közösségibb lesz az élmény. Rá kell találni a belső motivációnkra, mert anélkül fabatkát sem ér az egész!”
És az a társ lehet például a szerelmünk, vagy a gyermekünk is, hisz számtalan olyan gyakorlat van, ami akár együtt is elvégezhető, így nem csak testünkre, de a mókás pillanatoknak köszönhetően kapcsolatunkra is gyúrhatunk.
„Sok olyan feladat van, amit a kisebbekkel szó szerint „együtt” csinálhatunk. Guggolások, támaszhelyzetek, ugrálások, szökdelések, statikus tartások, sorversenyhez hasonló készségfejlesztő feladatok, és még sorolhatnám. Mindegyikben meg lehet találni a kreatív páros gyakorlatot. Nagyobbakkal már jobban szárnyalhatunk, szinte bármibe bevonhatjuk őket, ha azt látják, hogy mi is jó kedvűen és nyitottan állunk a feladathoz. Használjunk bármilyen eszközt hozzá, hiszen otthon nincs mindenkinek egy szertárnyi eszköze. Akár csak egy labda, plüss állat, nagyobb könyv, vizes palack, szék… Legyünk kreatívak!” – tanácsolja Vera.
Íme néhány konkrét páros feladat:
1. Guggolás kézen fogva
2. Páros helyben futás magas térdemeléssel – ki emeli magasabbra? 
3. Plank kézenfogva, esetleg kisebb gyerekkel úgy, hogy közben a hátadon fekszik.
4. Szintén kisebb gyerekkel swingelés, azaz a két lábad közé lendíted a gyereket.
Vera hangsúlyozta, hogy ezeket a gyakorlatokat csak helyes végrehajtással, megfelelő bemelegítéssel és kellő háttérrel – már ami az izomrendszerünket illeti – tegyük meg, saját testi épségünk érdekében.
Jelen helyzetben a megváltozott életünkhöz is igazítani kell az edzésket. Sokan kihasználhatják például a felszabadult órákat, amit eddig utazással, vagy a dugóban ülve töltöttek.
Ne legyünk türelmetlenek magunkkal, sok most a váratlan helyzet, az új feladat. Megoldani a home office okozta problémákat, főzni, tanulni a gyerekkel, és még sorolhatnánk. Viszont, ha csak naponta 20 percre ki tudjuk ereszteni a gőzt, feltöltődni egy számunkra kedvelt mozgásformával, testünk is meghálálja, és újult erővel tudjuk folytatni a napot.
Otthoni edzéshez kövesd a Wera Gym oldalt, mardj otthon, maradj fitt!

Vélemény, hozzászólás?