Vállalati wellness program indítás 6 lépésben

Vállalati wellness program indítás 6 lépésben

Miért van szükség munkavállalói wellness programra?

Vállalati wellness programot a munkaadó azért hoz létre, hogy javítsa a dolgozók egészségét és segítse az egészséggel összefüggő problémáik legyőzésében. A különböző tréningek és személyzeti szemináriumok segíthetnek az edukatív tartalmak átadásában, de a legeredményesebb kezdeményezés, ha a cég egy szakértő, harmadik félnek adja ki a program kidolgozását, amivel a vezetőség időt és energiát spórol, a későbbiekben pedig pénzt is, ahogyan megtérül a programba fektetett költség.

Ma már a legtöbb cégvezető felismerte, hogy az alkalmazottak felbecsülhetetlen vagyonai a vállalatnak. Ahhoz, hogy jól működjön a cég, kiváló testi és szellemi egészséget kell nekik biztosítani. Az alkalmazottak egészsége és jóléte hatással van a vállalat termelékenységére és profitjára. 

Hogyan indítsatok munkavállalói wellness programot?
  1.   Határozzátok meg a céljaitokat

Miközben létrehoztok egy wellness programot, fontos, hogy ne feledkezzetek meg a fő célról, ami a vállalatnak és a személyzetnek is kedvezni fog. Gondoskodjatok róla, hogy a program minden része nyújtson juttatásokat a személyzetnek és a vállalatnak is.

  1.     Állítsatok fel egy elkötelezett csapatot!

Egy átfogó wellness program megalkotása sok időt és energiát elvisz. Bölcs dolog kialakítani egy csapatot, akik tehetségesen kezelik a projektet és számít, hogy érdekeltek és elkötelezettek legyenek ebben. A Legfittebb Munkahely Program éppen erre hivatott – megértjük a célotokat és számít nekünk a munkavállalók egészségének fejlesztése.

  1.     Gyűjtsetek adatot!

Végezzetek megfelelő kutatást – beszélgessetek az alkalmazottakkal, hogy azonosítani tudjátok azokat a területeket, amiket meg kell célozni. Ez lehet, hogy személyes találkozók és beszélgetéseken keresztül fog megvalósulni. A Legfittebb Munkahely Felmérés pedig pontos képet fog adni a dolgozók fittségi szintjéről és az igényekről.

  1.     Készítsetek tervet!

Miután összegyűltek az adatok, következő lépésként ki kell dolgozni a stratégiát, ami az elképzeléseitek megvalósítását szolgálja. Ezt pedig időközben folyamatosan figyelni, értékelni kell.

  1.     Ismertessétek a programot

Kulcsfontosságú, hogy minden munkatárshoz eljusson a program és mindenkinek biztosítson lehetőségeket. Az alkalmazottaknak pedig meg kell érteniük a bonyolultnak tűnő terveket, a wellness fontosságát és a program általi pozitív hatást az életükre.

  1.     Mérjetek és állítsatok

Egy igazán jó dolgozói wellness programot folyamatosan optimalizálni kell. A csapatnak mindig nyitottnak kell lennie az új ötletekre és figyelemmel kell lenni a visszacsatolásokra, hogy javítani tudják a programot és még egészségesebbé tegyék az alkalmazottakat.

Miért válasszátok a Legfittebb Munkahely Programot?

Az egészséges és kiegyensúlyozott alkalmazottak termelékenységi szintje magasabb. Ez win-win helyzet – a vállalatnak is plusz juttatásokat és bevételt jelent a betegségek számának és a hiányzás csökkenése miatt. Nem a program növeli a termelékenységet önmagában és nem is ez vezet fokozott elköteleződéshez, hanem a dolgozók javult szellemi képességei és csökkenő egészségügyi kockázatai eredményezik ezt. Merj lépni és legyetek a legfittebbek és legegészségesebbek 2022-ben!

Vélemény, hozzászólás?

Töltsd ki kérdőívünket!

  • Create your own user feedback survey