A siker a fejben dől el – Így erősítsd az akaratod I. rész

A siker a fejben dől el – Így erősítsd az akaratod I. rész

Tudományosan is alátámasztott tény, hogy agyban is kell „gyúrni” a sikerhez. Ahhoz persze nem szükséges kutatói vizsgálat, hogy megbizonyosodjunk, a tudatos egészséges életmódhoz vezető úton sem jutunk messze kellő kitartás nélkül. Pár egyszerű gyakorlatot napi szinten elvégezve azonban játszva trenírozhatod kitartásodat.

Hogyan fejleszthető az akaraterő? – ez a kérdés járt a kutatócsoport fejében, mialatt tudományosan vizsgálták ennek az elhanyagolhatatlan erénynek a működését. A kutatás során felfedezték, hogy az akaraterő, hasonlóan az izomzathoz, megterhelést követően elfárad, így fel kell tölteni energiával a további működéshez. Az izomrendszer és a kitartás hasonlóságát jól példázza a tudósok azon felfedezése is, miszerint az akaraterő fejleszthető. Ám ahogyan a testépítés sem megy egyik napról a másikra, úgy a mentális erő növelése is lassú, sok munkát igénylő folyamat, így érdemes mihamarabb belekezdeni.

Húzd ki magad!

Igen, a helyes testtartás valóban nagyon fontos, ám kivételesen most nem ezen van a hangsúly! Az akaraterő fejlesztését ugyanis a kutatók a testtartással is összekapcsolták. A tesztalanyokat arra kérték, hogy amikor azon kapják magukat, hogy görnyedten ülnek, javítsanak pozíciójukon, és gyorsan húzzák ki magukat. Ez az egyszerű gyakorlat jelentősen javított az akaraterővel kapcsolatos tesztek eredményein, hiszen folyamatos odafigyelést, összpontosítást igényel.

Használd mind a két kezed!

Ahogyan a testtartással kapcsolatos feladatokkal, úgy a jobb- és balkéz használatával is fejleszthető az akaraterő. A nem domináns kéz használata extra munkát igényel agyunktól, mivel ilyenkor a test korrekciós mozzanatokat hajt végre. A feladathoz válassz naponta egy időintervallumot, amikor csak a nem domináns kezedet fogod használni. Elég napi egy óra, és szuper eredményeket érhetsz el vele. Ha nem megy elsőre, ne add fel, kezd azzal, hogy rutinfeladatokat a szokásostól eltérő kezeddel végzed el: pl. leves merése, mosogatás fordítva, stb.

Figyelj a helyes beszédre!

Vizsgálatok szerint a helyes – és káromkodás nélküli – beszédre való odafigyeléskor ugyancsak növelhető az akaraterő, hiszen a megszokott szleng helyett a választékos fogalmazás kerül előtérbe, amely olykor nem kis erőfeszítést igényel. Ahhoz, hogy ezt megfelelően gyakorold, válassz egy napszakot, valamint határozd meg előre a „kerülendő” szavakat, amelyeket meg szeretnél változtatni a beszédedben. Ahogy a fent felsorolt gyakorlatok, úgy ez is 2 hetes távlatban nézve nagyban javítják akaraterődet.

Kövesd az étkezéseidet!

Aki naplót vezet az elfogyasztott ételekből, annak javul az akaratereje. A legtöbben nem jegyezzük meg, mit eszünk, ám kellő odafigyeléssel igenis nyomon tudjuk követni étkezési szokásainkat. Utóbbi persze nem csupán az akaraterő növeléséhez, hanem a diétákhoz is hasznos, hiszen motiváló hatással van. A kezdéshez elég egy sima füzet, ám a technika kedvelői az App MyFitnessPal alkalmazást is kipróbálhatják. Utóbbi egy egyszerű étkezési napló applikáció, amely hatalmas adatbázissal rendelkezik az élelmiszerek és a táplálkozás információk terén. Csak vezesd a naplót 2 hétig, és ellenállsz majd minden kísértésnek!

Meditálj!

A meditáció a legfontosabb, mindenek előtt megtanulandó az akaraterő fejlesztéséhez. A meditatív állapot alatt ugyanis képes leszel egy dologra összpontosítani, és ellenállni a késztetésnek, hogy csapongjanak, vándoroljanak a gondolataid. Kutatások kimutatták, hogy 2-3 nap alatt mindössze 10 perc gyakorlással fejlődsz, jobban tudsz összpontosítani, energikusabb leszel, valamint a stressz nagy részétől is megszabadulsz.

Nem tudod, hogy kezdj neki? Legközelebb erről írok.

Vélemény, hozzászólás?