6 tipp az irodai sport megszervezésére

6 tipp az irodai sport megszervezésére

6 tipp az irodai sport megszervezésére

Irodai környezetben sokszor nehéz időt találni a mozgásra. Az anyagokat határidőre kell leadni, folyamatosan e-mailek záporoznak, megbeszélésekre kell sietni. Bár egyre népszerűbbek az álló munkaállomások, ennél azért jóval többet is tehetsz az egészséges életmód népszerűsítéséért. Összeszedtünk 6, egyszerűen megvalósítható aktivitást, amellyel felpörgetheted az irodai életet.
1. Kihívások
Szervezz csapatodnak sportos kihívásokat. Kisebb csapat esetében mindannyian részt vehettek, nagyobb munkavállalói létszámnál pedig csoportos nevezést is létrehozhatsz. Ahhoz, hogy igazán hatékony legyen, tartson egy hónapig.
Például:
  1. Step challenge: számoljátok a munkaidőben megtett lépéseiteket. Aki a legtöbbet sétál, az nyert!
  2. Írj ki napközbeni edzés fotóversenyt. A résztvevőknek edzés utáni szelfit kell megosztani magukról. Amelyik csapat a legtöbb képet beküldi, az nyer. A legjobb fotókból pedig fotófalat is készíthettek.
  3. Járj munkába gyalog/biciklivel. Aki a legtöbbet jár sportolva dolgozni, az nyeri a versenyt:)

6 tipp az irodai sport megszervezésére

 

2. Szervezz csapatot!
A focival és a kosárral Magyarországon nem lőhetsz mellé. Szervezzetek céges foci-, vagy kosárcsapatot, vagy akár futóklubbot. Foglalj egy közeli pályát minden hétre, így munkaidőn kívül is jobban megismerhetitek egymást, így az irodában könnyebbé válik az együttműködés a közös projekteken.
3. Napközbeni edzés
Nézz ki egy közeli edzőtermet és menjetek el kollégáitokkal ebédidőben egy csoportos órára. Ha megtaláltátok a tökéletes órát, rendszeresítsétek.
4. Sport az irodában
Egyre többen alakítják át a nagyobb tárgyalót hetente 1-2 alkalomra jógateremmé. Nézz szét az irodában, van-e másodállásban jógaoktató munkatársad, és kérd fel, hogy reggelente tartson órát. Jóga helyett természetesen bármilyen, kis eszközigényű óra megteszi.
LFM kapcsolat5. Indíts online egészséges-életmód rovatot
Intraneten, vagy vállalati hírlevélben rendszeresen ossz meg az egészséges életmóddal foglalkozó tartalmakat. Ilyenek lehetnek az egészséges receptek, fitnesz tippek, sportprogramok, közeli edzőtermek tesztje, mindfulness bejegyzések, stresszkezelési tippek.
6. Szervezz egészség- workshopot.
Hívj meg havonta előadókat és szervezz közvetlenül munkaidő végére táplálkozással, sporttal, mentális egészséggel kapcsolatos előadásokat.
Bármelyiket is választod, mindig tartsd szem előtt kollégáid igényeit, készíts felmérést arról, mit és hogyan sportolnának és ez alapján válaszd ki a programokat. Végül pedig szánjatok időt arra is, hogy az elért eredményeiteket közösen megünnepeljétek.

Vélemény, hozzászólás?